Latest Local and World News in Uganda

Latest Local and World News in Uganda. Check out the news, videos and photos on the most relevant events and their protagonists.

Banner of Latest Local and World News in Uganda
Latest Local and World News in Uganda - Bukedde
Bukedde is a daily Ugandan newspaper published in Kampala, Uganda. It is the leading daily newspaper in the country for both English and Luganda papers with an estimated daily circulation of about 33,290 copies daily.
The newspaper is published by the Vision Group, which publishes the New Vision, Uganda’s leading English daily newspaper. The publisher also circulates other dailies and weeklies in Ugandan languages, including: (a) Orumuri in Runyakitara (b) Etop in Ateso and Rupiny in Lwo. Bukedde is available in print form and on the Internet.
The newspaper was founded in 1994. It is the only newspaper in Uganda that publishes a dedicated section about the Kabaka of Buganda. The name Bukedde translates loosely into English as Morning Has Come.
Banner of Latest Local and World News in Uganda
Latest Local and World News in Uganda - New Vision
The New Vision is an Ugandan English-language newspaper published daily in print form and online.
New Vision is one of two main national English-language newspapers in Uganda, the other being the Daily Monitor. It is published by the Vision Group, which has its head office on First Street, in the Industrial Area of Kampala, Uganda’s capital and largest city in that East African country.
It was established in its current form in 1986 by the Ugandan government. It was founded in 1955 as the Uganda Argus, a British colonial government publication. Between 1962 and 1971, the first Obote government kept the name of its daily publication as Uganda Argus. Following the rise to power of Idi Amin in 1971, the government paper was renamed Voice of Uganda. When Amin was deposed in 1979, the second Obote government named its paper Uganda Times. When the National Resistance Movement seized power in 1986, the name of the daily newspaper was changed to New Vision. The Uganda Argus and its successors always presented as the “official” newspaper of the government in power.
Banner of Latest Local and World News in Uganda
Latest Local and World News in Uganda - Uganda Online
Uganda Online
Banner of Latest Local and World News in Uganda
Latest Local and World News in Uganda - Red Pepper
Red Pepper is a daily tabloid newspaper in Uganda that began publication on 19 June 2001. Mirroring tabloid styles in other countries, the paper is known for its mix of sensationalism, scandal, and frequent nudity. The paper has received the ire of the Ugandan government for publishing conspiracy theories relating to the death of Sudan’s Vice President John Garang in a helicopter crash and revealing that former foreign minister James Wapakhabulo died of AIDS.
In August 2006, Red Pepper published the first names and occupations of prominent Ugandan men whom it asserted were gay. This decision was sharply criticized by Human Rights Watch, which said that the publishing could have exposed the men to government harassment because homosexuality in Uganda remained illegal. The following month, Red Pepper published a similar list of 13 women whom it claimed were lesbians.
In an interview published in May 2009, the news editor of Red Pepper, Ben Byarabaha, vowed that the tabloid would continue its campaign against alleged homosexuals by publishing their names, photographs, and addresses.
In September 2012, the newspaper was sued about its published nude photo of an herbalist

Latest Local and World News in Uganda – World News Today

Leave a Comment

%d bloggers like this: