Latest Local and World News in Egypt

Latest Local and World News in Egypt.

Al-Ahram (Arabic: الأهرام‎; The Pyramids), founded in 1875, is the most widely circulating Egyptian daily newspaper, and the second oldest after al-Waqa’i`al-Masriya (The Egyptian Events, founded 1828). It is majority owned by the Egyptian government. Given the large dialectal variety of the Arabic language, Al-Ahram is widely considered an influential source of writing style in Arabic. In addition to the main edition published in Egypt, the paper publishes two other Arabic-language editions, one geared to the Arab World and the other aimed at an international audience, as well as editions in English and French.
Akhbar El Yom (Arabic: أخبار اليوم‎) is an Egyptian newspaper which was founded in 1944. It is released weekly on Saturdays. It has a daily edition called Al-Akhbar. The newspaper is owned by the Egyptian Shura Council and considered a semi-official newspaper
Al Gomhuria (Arabic: الجمهورية‎; English: The Republic) is an influential state-owned Egyptian Arabic language daily newspaper. It was established in 1954.
Al-Shorouk, Shorouk News or Al-Shuruq (Arabic: الشروق‎) is a prominent Arabic newspaper published in Egypt and several other Arabic nations. It is a daily independent newspaper, covering mainly politics, militant affairs and sport
Elaph (“The coming together” in Arabic) is the first daily Arab independent on-line newspaper that is not associated with an established print or broadcast medium.
Al-Wafd (Arabic: الوفد‎) is the daily newspaper published by the Wafd (‘Delegation’) party in Giza, Egypt. As the house organ of the liberal-democratic neo-Wafd party, the paper is considered an opposition paper, although both party and paper have oscillated between support and opposition for the regime.
El Fagr is an Egyptian independent newsweekly, based in Cairo. It launched in June 2005. Its editor is Adel Hammouda.
Al-Masry Al-Youm (Arabic: المصرى اليوم‎ al-Maṣrī l-Yawm, IPA: [elˈmɑsˤɾi lˈjoːm], meaning The Egyptian Today) is an Egyptian privately owned daily newspaper that was first published in June 2004. It is published in Arabic and also maintains a companion website, Egypt Independent, which is written in English. It strives to be a full-service multimedia news organization for Egypt

Leave a Comment

%d bloggers like this: